A-X-L FİLM ELEŞTİRİSİ


  2018 yapımı aile,macera,aksiyon filmi olan A-X-L'nin yönetmeni ve yazarı Oliver Daly.

  Filmde babası Chuck Hill ile zor şartlarda hem çalışıp hem de motosiklet yarışlarına katılan Miles Hill, zengin bir ailenin şımarık ve yeteneksiz çocuğu tarafından aldatılır ve uzak bir yerde komik duruma düşürülerek terk edilir. Fakat terk edildiği yerde yaşamı değişmek üzeredir çünkü orada A-X-L adı verilen ordu için üretilmiş bir robot köpek ile tanışacaktır.Bir yandan Miles'ın diğer yandan da A-X-L'ın başları derttedir. A-X-L'ın peşinde ordu var iken, Miles'ın peşinde onu kıskanan zengin bir çocuk olan Sam ve arkadaşları vardır.

  Köpek ve insan arasındaki bağa bir de teknolojik özellikler eklenen filmin konusunun oldukça başarılı olduğunu düşünüyorum.  Konu itibariyle başarılı olsa da A-X-L filme girene kadar film kötü denebilecek bir seyirde ilerlemektedir. Oyunculukların genel anlamda kötü olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında senaryo da A-X-L'ın sahneleri çok kötü hazırlanmış. Bunun dışında Miles'ın         A-X-L'dan önce kaçıp daha sonra zor durumda olduğunu görünce bu sefer de kaçmayıp ona yardım etmeye çalışması senaryoyu ütopik bir hale getirmiştir. Normal birisi bırakın bir robot köpeği normal bir köğek görünce bile saldırırsa arkasına bakmadan kaçar. Bu açıdan bu sahnenin gerçekçi olmadığını düşünüyorum. Miles'ın A-X-L ile dostluğu daha farklı ve güzel bir şekilde verilebilirdi

  Bunun dışında filmde A-X-L'ın şımarık, zengin çocuğuna saldırması içimizi bir nebze olsa da ferahlatsa da daha sonra A-X-L'ın saldırıya uğraması her ne kadar bir robot olsa da içimizi burktu.

  Köpek bir robot da olsa sahibini korurken sahibi köpeğini koruyamamıştır. Bu durum da filmde içimize dokunan duygulardan birisidir.

  Film genel anlamda vasat olsa da filmi ben beğendim ve filme 10 üzerinden 6 verdim.

  Herkese iyi seyirler...

Yorumlar