GARANTİLİ ÖLÜM(YOKSA PARAN İADE) FİLM ELEŞTİRİSİ


 Filmin adını görür görmez rahmetli Kemal Sunal'ın oynadığı Korkusuz Korkak filmindeki Kemal Sunal'ın Bombacı Mülayim karakteri gözümün önünde canlandı.

  1 saat 30 dakika süren filmin konusu aslında Kemal Sunalseverlerin aşina olduğu bir konu. Yaşamından memnun olmayan ve ölümden korkmayan genç bir yazarın ölmeye çalışmasını anlatan bir film.  

  Oyuncuların genel anlamda başarılı olduklarını düşünüyorum özellikle de Christopher Eccleston (Harvey), William (Anaurin Bernard) , Tom Wilkinson (Leslie), Nigel Lindsay ve Marion Bailey (Penny). Bu oyuncular filmi taşıyan isimler ve gerçekten izlerken sizi konuya inandırıyolar. Filmin giriş kısmını beğendim. Orta kısımlarında da aksiyon ve komedi unsurları güzel dağılmıştı fakat sona gelindiğinde, belki de sonunun öyle bitmesini istemediğimden olabilir,  sonunu beğenmedim. Başrol oyuncusunun filmin başında isteyip de bir türlü beceremediği şey en istemediği anda başına geldi. Bu tarz sonlu filmleri sevmiyorum ama tabi bu öznel bir yorum.

  Nesnel olarak bakarsak vasat bir film diyebilirim. İzlenir mi izlenir ama genelde pek sevileceğini düşünmüyorum. Filmde bazı sahneler tahmin edilebilir.

  Ölüm olayının sizin istemenizle olmadığı mesajı verilmiş. Kader vurgusu çok fazla veriliyor. Bunun yanında filmde aşırı buhran havası var. Bu durum da insanları gereksiz yorabiliyor.

Filme puanım 10 üzerinden 4...

  Herkese iyi seyirler...

Yorumlar