ALTIN KÜRE'DE YAPILAN HAKSIZLIK


  Organizasyonların neredeyse tamamında verilen bazı ödüller şaşırtıcı olmuştur ve olmaya da devam etmektedir. Bu durumun bir örneğine de geçtiğimiz günlerde verilen Altın Küre Ödülleri'nde rastladık.

  Ödüller, diziler ile açılış yapıp sırayla devam etti. Dizilerde tahminlerimin yarısı tutmadı ama hani sınavlarda ik şık arasında kalıp da yyanlış şıkkı seçeriz ya benim bu konudaki tahminlerim biraz da öyle oldu.  

  Kidding ve The Kominsky Method adlı diziler arasında kaldığım zaman ben Kidding'i ve Jim Carrey'i seçtim ama Altın Küre jürisi The Kominsky Method ve Michael Douglas'ı seçti. Burada beni şaşırtan yanılmaktan ziyade Jim Carrey veya Kidding'in nasıl ödül alamadığıdır. Eğer iki diziye de bakacak olursanız Kidding sizi ilk bölümden etkileyecek ve sizi konusuyla saracaktır ama açıkçası ben bu hissi The Kominsky Method'da yaşamadım. En azından ikisine de ödül çıksa yine kabul edilebilirdi. Yazi dizi dalında The Kominsky Method'a, oyuncu dalında Jim Carrey'e ya da tersi.

  Film dalında beni şaşırtan ödüllere gelecek olursak, beni en çok ters köşe yapan filmler Bir Yıldız Doğuyor ve Mary Poppins Dönüyor filmlerinin ödül alamaması oldu. Bir Yıldız Doğuyor şarkı ile bir ödül alsa da bunun yetersiz olduğunu düşünüyorum.

  Yukarıdaki dizilerde olduğu gibi Bohemian Rhapsody ile çekişeceğini düşünüp Bir Yıldız Doğuyor'u seçmiştim. Belki en iyi oyuncu olmaz ama en iyi yönetmen ödülünü Bradley Cooper alabilir demiştim. Rami Malek çok iyi bir oyuncu hadi en iyi oyuncu ödülünü ona verdiniz peki film, film bir biyografi ve Freddy Mercury ya da Queen hayranlarının bildiği, bilebileceği seveceğ bir hikaye. 76. Altın Küre'de Bir Yıldız Doğuyor ve Bradley Cooper'a büyük haksızlık yapıldığı kanaatindeyim.

  Haksızlık yapıldığını düşündüğüm diğer film ve oyuncu ise Mary Poppins Dönüyor ve Emily Blunt. 2018 yılında beni daha ilk saniyesinden etkileyen iki film oldu. Biri Ready Player One diğeri de Mary Poppins Dönüyor.

  Fantastik, bilim kurgu filmlerini severim. Bu nedenle Ready Player One filmini hamasi duygularla sevdim desek müzikallerden açıkçası hiç hoşlanmam ve Altın Küre müzikal - komedi dalındaki filmleri açıkçası zar zor izledim, Sihirli Dadımız Mary Poppins hariç. Filmde sıkıldığım sahne olmadı ki zaten nasıl sıkılabilirsiniz ki sürekli aksiyon, eğlence, duygusallık yani filmde boş geçen bir an olmuyor. Sizi sürekli filmde tutmaya çalışılmış ve bunda başarılılar diye düşünüyorum.

  Yanıldığım diğer dizi ya da filmler için bir itirazım yok. Ama Bir Yıldız Doğuyor ve Marry Poppins Dönüyor filmleri ve aktörleri ile Kidding dizisi ve aktörüne kesinlikle haksızlık yapıldığını düşünüyorum.

  Herkese iyi seyirler...

  


Yorumlar