OKUMA ETKİNLİKLERİ

 

Karakter Mektupları:

Öğrencilere okudukları kitaptaki bir karakterin yerine geçmelerini ve bir mektup yazmalarını isteyin.

Mektupta, karakterin deneyimleri, hisleri, düşünceleri ve kitapta yaşadığı olaylar hakkında bilgi vermesini isteyin.

Öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak karakterin sesini yansıtmasını teşvik edin.

Sahne Canlandırma:

Kitaptan bir sahneyi seçin ve öğrencileri o sahneyi canlandırmaya teşvik edin.

Öğrencilere karakterleri canlandırmaları ve sahnede ne olduğunu göstermeleri için ipuçları verin.

Öğrencilerin yaratıcılıklarını ve drama becerilerini kullanmalarını sağlayın.

Alternatif Bitiş:

Kitabın orijinal sonunu değiştirmelerini isteyin.

Öğrencilere kitabın olay örgüsüne ve karakterlerine dayanarak farklı bir son yazmalarını ve neden bu seçimi yaptıklarını açıklamalarını isteyin.

Öğrencilerin yaratıcılığını teşvik edin ve farklı sonuçları tartışın.

Kitap İncelemesi:

Öğrencileri kitabı incelemeleri için teşvik edin.

İnceleme yazısında, kitabın beğendikleri yönlerini, karakterlerini, konusunu ve neden başkalarının da okuması gerektiğini anlatsınlar.

Öğrencilerin fikirlerini ve eleştirilerini ifade etmelerini sağlayın.

Kitap Kulübü Tartışması:

Sınıfı kitap kulübüne dönüştürün ve okunan kitap hakkında bir tartışma düzenleyin.

Öğrencilerin kitaptaki olayları, karakterleri ve temaları analiz etmelerini, farklı bakış açıları sunmalarını ve tartışmalarını sağlayın.

Öğrencilerin kendi düşüncelerini ifade etmeleri ve başkalarının görüşlerini anlamaları için fırsat verin.

Yorumlar